Harjutus I-I. Kuulake ja korrake dialoogi
Kirjeldus, näpunäited ja õpetus

Kuulake ja kirjutage puuduvad tähed (d, b, g või t, p, k)

Juuksuris

Klient: Tere päevast! Mul oli teie juurde aeg kinni pan...ud, aga jäin na...uke hiljaks ja pi...in koera kaasa võtma, sest poeg sõi...is oo...amatult Tallinna. Kas me võime kahekesi tulla?

Juuksur: Oi kui armas ...aksikoer! Mis ta nimi on?

Klient: Mu...a. Ta on juba vanake – 12. Ta on hästi rahulik, ta lamab vaikselt mu jal...ade juures.

Juuksur: Meil pole küll varem koeri käinud... Teeme proovi, loo...ame, et see teisi ei se...a. Tulge istuge siia tooli ja Muta läheb laua alla. Ja mis me teeme?

Klient: Tahaks lühemaks lõi...ata ja värvima peaks vist ka.

Juuksur: Jah, tõesti. Hall põhi on ju...a näha. Kas teeme nii, nagu eelmine kord – põhjaks kastan ja peale heledad trii...ud?

Klient: Ma arvan küll. Tahaksin, et kontrast oleks suurem. Päris ...lond on igav.

Juuksur: Teeme siis heledat trii...u vähem. Ja mis me Mutale teeme?

Klient: Mis te pa...ute?

Juuksur: Ma võin kõrvadele mõned patsid punuda?

Klient: Ah, järgmine kord! Võib-olla trii...utame siis Muta ka ära.

Sisu
Mul oli teie juurde aeg kinni panud, aga jäin nauke hiljaks ja piin koera kaasa võtma, sest poeg sõiis ooamatult Tallinna.
Oi kui armas aksikoer!
Mua. Ta on juba vanake – 12. Ta on hästi rahulik, ta lamab vaikselt mu jalade juures.
Teeme proovi, looame, et see teisi ei sea.
Tahaks lühemaks lõiata ja värvima peaks vist ka.
Hall põhi on jua näha. Kas teeme nii, nagu eelmine kord – põhjaks kastan ja peale heledad triiud?
Päris lond on igav.
Teeme siis heledat triiu vähem.
Mis te paute?
Ah, järgmine kord! Võib-olla triiutame siis Muta ka ära.